Algemeen Nut Beogende Instellingen

ANBI

Kringloopvereniging De Groene Ezel is door de belastingdienst aangewezen als Algemeen Nut Beogende Instellingen (ANBI). Om deze status te krijgen dient een organisatie transparant te zijn. Daarom zijn er diverse gegevens openbaar. De betreffende gegevens dienen vermeld te worden op een website die voor iedereen toegankelijk is. Daarnaast dienen de financiële gegevens van de betreffende stichtingen te worden opgenomen in het handelsregister van de Kamer van Koophandel.

Informatie-eisen van de belastingdienst in kader van ANBI op de internetsite:

Kringloopwinkel Heemskerk De Groene Ezel

Kringloopwinkel Heemskerk De Groene Ezel is een vereniging met circa 90 leden.
Het RSIN of fiscaal nummer: 8033 66 905
De contactgegevens: info@kringloopwinkelheemskerk.nl

De bestuurssamenstelling en de namen van de bestuursleden.
Voorzitter: Jolanda Smits
Penningmeester: Bob van der Ploeg
Secretaris: Carla van Schie
Algemeen bestuurslid: Ton Kleijne
Algemeen bestuurslid: Marco Nicola

Vertrouwenspersoon: Mirjam du Cloo
Vertrouwenspersoon: Marc Hanou

Het beleidsplan

Wij werken met een intern beleidsplan welke jaarlijks wordt bijgesteld en afgestemd met onze leden. Hieronder een samenvatting van onze belangrijkste beleidspunten:

Ons beleid is formeel vastgelegd in de statuten van de vereniging.

• Wij zijn qua huisvesting verbonden met Heemskerk en gevestigd op de Lijnbaan 12-14 te Heemskerk.
  • Wij streven ernaar financieel onafhankelijk te zijn en te blijven, dus alle kosten worden gefinancierd uit de opbrengst van onze verkopen.
  • Als lid en vrijwilliger ben je minimaal 4 uur per week actief voor de vereniging.
    Samen organiseren en verbeteren we onze activiteiten om alles continu te kunnen blijven doen op een plezierige, zinvolle en verantwoorde manier.
  • De veiligheid en gezondheid van onze klanten en leden staat hoog in het vaandel en dit komt tot uiting in goede voorzieningen in de winkel.
  • Wij steunen vooral kleinschalige projecten in minder ontwikkelde landen met sterke focus
    op zelfredzaamheid, dus “niet de vis, maar de hengel”.
  • Steunaanvragen worden beoordeeld door een doelencommissie op basis van een vaste set van criteria en achteraf wordt altijd om verantwoording gevraagd.
  • Jaarlijkse houden wij een veiling, waarvan de opbrengst gaat naar een project in de regio.
  • Dit onder het motto: Van de Regio voor de Regio ‘Gericht betrokkenheid van onze klanten en samenwerking met onze directe omgeving’
  • Wij communiceren via internet, social media en diverse lokale media en zijn bereikbaar via mail info@kringloopwinkelheemskerk.nl en telefoon 0251-243490

Ook vrijwilliger worden?

Wil je ook als vrijwilliger aan de slag?
Wij zijn altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers!