Op zaterdag 23 november om 10.30 uur veilt Kringloopwinkel Heemskerk De Groene Ezel 21 Heemskerkse en schilderijen, 1 Beverwijkse en 2 schilderijen waarvan de locatie onbekend is. De schilderijen zijn eind juni binnengebracht bij de kringloop door Martin van Noort. Zijn vader, Lau van Noort, stuurde begin jaren ’80 ansichtkaarten/foto’s en prenten naar een schilder in Duitsland (J. Rammz (niet met 100% zekerheid). Waarna hij er tegen betaling van ƒ100,- een schilderij voor terugkreeg. De startprijs op de veiling van deze schilderijen is daarom € 50,- en er zitten geen veilingkosten bij.

De schilderijen worden van za 2 nov t/m zon 17 november geëxposeerd in het centrum van Heemskerk bij de volgende winkels: Boekhandel Stumpel Heemskerk, Kapsalon van Tunen, Slagerij John de Roode, Hummel Wooncomfort & kozijnen, Brantjes Fashion, Style4you, Slaapkenner Zuidervaart, Jolie Femme, Pierre Schoenmode, Gelukszaak Bekker, De Eeuwige Lente, Oogwereld Van Els, Marcel Sport, Drogisterij Rozenbroek, Koffie-Dik en Intercity. Een klein boekje met de schilderijen is vanaf 2 november te verkrijgen bij De Groene Ezel tegen betaling van € 3,-. Ook deze opbrengst, minus de drukkosten, is bestemd voor de Historische Kring Heemskerk.

Bekijk de schilderijen hier:
SCHILDERIJEN

De opbrengst van deze veiling is bestemd voor:
Historische Kring Heemskerk