Heemskerkse schilderijen onder de hamer!

VEILING!

De verzameling van Lau van Noort

23 november 2024

Aanvang: 10.30u

In de winkel: Lijnbaan 12-14

Op zaterdag 23 november veilt Kringloopwinkel Heemskerk De Groene Ezel 21 Heemskerkse schilderijen, 1 Beverwijks schilderij en 2 schilderijen waarvan de locatie onbekend is. De schilderijen zijn eind juni binnengebracht bij de kringloop door Martin van Noort. Zijn vader, Lau van Noort, stuurde begin jaren ’80 ansichtkaarten/foto’s en prenten naar een schilder in Duitsland (J. Rammz (niet met 100% zekerheid). Waarna hij er tegen betaling van ƒ100,- een schilderij voor terugkreeg. De startprijs op de veiling van deze schilderijen is daarom € 50,- en er zitten geen veilingkosten bij.

De schilderijen worden van za 2 nov t/m zon 17 november geëxposeerd in het centrum van Heemskerk bij de volgende winkels: Boekhandel Stumpel Heemskerk, Kapsalon van Tunen, Slagerij John de Roode, Hummel Wooncomfort & kozijnen, Brantjes Fashion, Style4you, Slaapkenner Zuidervaart, Jolie Femme, Pierre Schoenmode, Gelukszaak Bekker, De Eeuwige Lente, Oogwereld Van Els, Marcel Sport, Drogisterij Rozenbroek, Koffie-Dik en Intercity. Onze vrijwilliger Gerard Beentjes heeft speciaal voor deze gelegenheid ezels getimmerd van onverkochte meubels, zodat de schilderijen goed en dicht tegen de ramen gezet kunnen worden!

Een klein boekje met de schilderijen is vanaf 2 november te verkrijgen bij De Groene Ezel. Ook deze opbrengst, minus de drukkosten, is bestemd voor de Historische Kring Heemskerk. Scroll naar beneden om de kunstwerken te bekijken, wat gebruikt is als bron en waar het gesitueerd is in 2024.

De opbrengst van deze veiling is bestemd voor:
Historische Kring Heemskerk

Zaterdag 23 november • 10.30 uur

Bij de Groene Ezel

Onder de hamer

Bekijk hieronder de Heemskerkse schilderijen.

Kringloopwinkel Heemskerk De Groene Ezel

Adres en contact